Máte hemoroidy? Vyhněte se cyklistice

Avokádový krém
2.1.2018
Sedavé zaměstnání jako příčina hemoroidů
3.1.2018

Hemoroidy jsou velmi nepříjemnou záležitostí. Nejlepší cestou při boji s touto nepříjemností je dostatečný pohyb a správné stravování. Problémy s hemoroidy mají především ti, kteří mají sedavé zaměstnání. Čas strávený v kanceláři je proto nutné kompenzovat správným pohybem. Ne každý sport je však při obtížích s hemoroidy vhodný.

Vhodné sporty při potížích s hemoroidy

  • plavání
  • kolečkové brusle
  • běh
  • tenis

Nevhodné sporty při potížích s hemoroidy

  • cyklistika
  • zvedání těžkého závaží (posilovna)
  • všechny sedavé sporty (kanoistika, veslování…)

Význam cvičení při hemoroidech

Mírné aerobní cvičení, jako svižná chůze v průměru 20 až 30 minut denně může povzbuzovat funkci střev. Cvičení nám pomůže shodit kilogramy navíc, které způsobují tlak na konečník. Ale pozor, intenzivní cvičení může vést ke zhoršení již existujících hemoroidů. Vyzkoušet můžete také cvičení jógy, která má příznivý vliv na nepříjemnosti spojené s hemoroidy.

Tipy pro zmírnění bolesti a svědění

  • Opláchněte se po každé stolici nejlépe pouze čistou vodou bez mýdla či dalších přípravků.
  • Používejte vlhčené ubrousky a toaletní papír bez parfému a alkoholu.
  • Nezadržujte stolici.
  • Dávejte si střídavé studené a teplé sedací koupele pro zlepšení krevního oběhu. Pozor – horké koupele mohou stav zhoršit.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *