Správný jídelníček proti hemoroidům

Sedavé zaměstnání jako příčina hemoroidů
3.1.2018
Zácpa u těch nejmenších
4.1.2018

Správné stravování při onemocnění hemoroidy vás může zbavit některých příznaků. Vzhledem k tomu, jak důležitá je strava při prevenci hemoroidů a následném omezení příznaků, byste jí měli věnovat dostatek času.

Přiměřená strava vede k úlevě. Nejpodstatnější aspekt prevence hemoroidů je odstranění námahy a tlaku na konečník. To dosáhnete vyšší konzumací vlákniny, tím předejdeme zácpě a namáhání. Ve vašem jídelníčku by se mělo objevit dostatečné množství ovoce, zeleniny, luštěnin a celozrnných obilnin.

Při dietním programu dodržujeme několik zásad

  1. Nahraďte bílý chléb za celozrnný.
  2. Přijímejte syrové ovoce a zeleninu každý den (vysoký obsah vlákniny mají jablka, broskve, hrušky, hrozny, banány, borůvky, brusinky, mango).
  3. Obohaťte svůj jídelníček o müsli, nezpracované obiloviny a pšeničné klíčky.

Nevhodné potraviny jsou:

  • cukr a cukrářské výrobky
  • tučné a tvrdé sýry
  • velké množství pečiva
  • strava s velkým obsahem masa
  • příliš kořeněná strava

Vláknina a pitný režim je základ

Přiměřený příjem vlákniny je pro lidi ve věku od 18 až 55 let 35 gramů a pro ženy 25 gramů. Tato množství netřeba překročit, protože nadměrný příjem vlákniny může vést k dalším potížím. Dobře vyvážený stravovací plán pomůže vašemu tělu pracovat tak, jak má a pomůže vám zbavit se hemoroidů. Pokud již nyní víte, že trpíte alergiemi na různé druhy ovoce, nejíte zeleninu či nedodržujete zásady pestrého jídelníčku, tak vyzkoušejte rostlinné produkty, které doplňují každodenní příjem vlákniny za vás.

Colonfit_banner

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *